Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

workshop Bas v/d Poll

  • wilfred

    Zijn er nog meer mensen die de workshop gaan volgen?

    Ik heb me ingeschreven, het is alleen even afwachten of er nog plaats is.

    Wilfred

  • gijs dankers

    ja, ikke. Ben ik aan mijn stand verplicht. Ik heb er al een paar keer om gezeurd, namelijk.

    Wordt vast geweldig.

  • wilfred

    volgens mij heb ik je al eens ontmoet in de Glind.

    je zat toen bij Willem Nagtegaal en ik niet omdat ik dacht dat het te moeilijk zou zijn, maar Wim was zo vriendelijk om me tussen de bedrijven door wat bij te spijkeren.

    Later heb je mij nog een 1 rijer nummer geleerd…dat moet haast wel want je was de enige met een Castagnari.

    Deze keer ga ik het dan toch proberen, eens kijken of m`n werkgever ook mee wil werken, normaal gesproken zijn we wel vrij, maar daar willen ze nog wel eens wat laks mee omspringen.

    en dan nog afwachten of ik mee mag doen , de aanmelding is wat laat geplaatst, maar na een telefoongesprek met Cocky heb ik toch wel wat hoop dat het goed komt.

    Als het definitief is hoor je het wel.

    Wilfred

    p.s.: krijg ik net een email, als trek er es uut afgelopen is `s zondagsmorgen, dan is er `s middags in Zierikzee cajun matinee…..hmm, ook maar reserveren denk ik

    bestaat er ook zoiets als een overdosis?

  • Will Pieters

    Hoi Wilfred, kan jij mij vertellen wat er te doen is tijdens de Cajun matinee,

    wat is de aanvangstijd , en waar is het ?

  • wilfred

    Hoi Will,

    het begint om kwart voor drie. op zondag 28 mei

    In Brogum te Zierikzee.

    en daar spelen Catfish en de River Zydeco Band.

    Dit is het enige wat ik je kan vertellen.

    je kunt ook kijken op

    www.brogum.nl

    en dan linksboven op programma klikken, onderaan het lijstje staat het.

    daar staat ook een icoontje waar je wat meer over de bands kan lezen.

    Catfish heb ik nog nooit zien spelen, dus ik ben benieuwd.

    Dit was waarschijnlijk ook wel wat voor DTCB geweest?

    Wilfred

  • wilfred

    nog even alles doorgelezen, en dan lijkt het toch meer een zydeco matinee.

  • gijs dankers

    Och ja,

    dat was jammer dat je niet kon meedoen. Want het ging niet om het niveau… de meeste tweerijspelers hadden meer moeite dan jij als beginner. (zeeland, was het niet?)

    Wat heb ik je geleerd? Eigenlijk kon ik toen nog niet zoveel, maar dat weekend was voor mij wel de doorbraak. Ik had net 2 weken daarvoor gezwoegd om mezelf met duimriempje te leren spelen. En daarna ging het zo goed dat ik geen nee kon zeggen toen ik mijn Bon (Tee) Cajun ( bouwer Larry Miller) tegen het lijf liep.

    Dus we zien elkaar in Groesbeek/Nijmegen? Hardstikke leuk.

    Ik zal Ron Jansen eens vragen of hij zijn Eric Martin in D niet met iemand mee kan geven om eens uit te proberen. Zou je eens moeten proberen.

    Gijs

  • wilfred

    Ik heb nog niet direct plannen om te kopen, eerst maar eens kijken wat ik allemaal uit de huidige 1 rijer kan krijgen.

    het nummer dat je me leerde? de titel weet ik niet, ik heb het nog terug geluisterd op band, en jou enige commentaar is dat het een mooi 1 rijer nummer is, en dat is het ook.

  • gijs dankers

    o jeetje, misschien was het wel een zweeds nr (eenSchottisch?) van de bekende eenrijerspeler Mats Eden? Waarschijnlijk iets waarbij je met bassen lekker kunt pompen.

    Laat me maar eens horen.

    Wat heb je nu voor instrument? Want toen had je nog geen eenrijer, dacht ik.

    Gijs

  • wilfred

    Sinds afgelopen zomer…..hmm, da`s al bijna een jaar, heb ik een Harmona, in gewone stemming.

    Je mist dus enorm aan “sound”.

    Waarschijnlijk zal dit niet mijn definitieve instrument worden, maar ja je weet zelf wat een echte cajun harmonica kost.

    En tot dan probeer ik wat beter te leren spelen op de Harmona.

    De keuze bepaal je denk ik aan de hand van wat je zelf mooi vind klinken, en dat vereist toch enig luisterwerk.

    Op het ogenblik draai ik hier vaak Eddie Lejeune, erg mooi in geluid, maar zeker ook een mooie stijl van spelen.

    Geen idee op welk merk hij speelde.

    Afgelopen december sprak ik Ben ( allez mama, Laroux) en die speelt op een Junior Martin, vanwege het puntige geluid beter te gebruiken in de zydeco.

    Een cajun geluid zou daarvoor weer te rond zijn.

    Zo zal iedere speler zijn eigen voorkeur hebben, en moet ik nog uitvinden wat ik nu eigenlijk zoek.

    Wat dat nummer betreft zou je wel eens gelijk kunnen hebben, ik heb het zo vaak gespeeld dat mijn vrouw me adviseerde om ook eens een ander nummer te spelen.

    Wilfred