Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

opnamen maken met mp3

  • gijs

    Beste mensen,

    wie heeft er ervaring met het opnemen van live muziek, jezelf, op workshops, e.d. met behulp van mp3? En wat is de goedkoopste opossing?

    Ik weet dat de minidisc met een goede microfoon super is, maar het zou toch ook met zo'n modern ding moeten kunnen?

  • Wilfred

    Hoi Gijs,

    zelf heb ik een digitale memo recorder, met een fire wire kan ik later alles op de pc zetten. hij neemt op in wave, en het is mono.

    Een concert zou ik er niet mee opnemen, maar voor studie is het een handig ding.

    In de Glind heb ik er ook opnames mee gemaakt, alleen was de microfoon niet erg goed ingesteld, en door te hard inkomend geluid krijg je dan vervorming.

    De goedkoopste oplossing lijkt mij, zoals je zelf al zegt, een mp3 speler met opname functie, maar dan zal de kwaliteit van je opnames niet geweldig zijn.

    Die keuze zul je zelf moeten maken.

    Heb je misschien iemand in de buurt met zo`n ding? dan zou je het eens kunnen proberen

    Wilfred