Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vinyl uitwisselen

  • Yves

    Hoi allemaal,

    Weet er toevallig niemand een site of prikbord waar men met andere mensen vinyl (Cajun, Zydeco, Swamp Pop, Bluegrass, Rockabilly, Country, Tex-Mex…)kan uitwisselen voor ander vinyl (liefst jukebox-vriendelijke 45-toeren met groot gat)? Sommigen kopen soms al eens een groot lot op en komen dan met veel dubbele te zitten…

    Groeten,

    Yves

  • Ron van Doorneveld

    Hoi Yves,

    Je hebt vast en zeker al gekeken op de diverse marktplaatsen op internet.

    Je kunt daar natuurlijk dezelfde oproep plaatsen.

    groeten Ron

  • Bob de Kreek

    Beste Yves,

    Ik ben benieuwd wat voor vinyl jij zou willen uitwisselen. Ik ben zelf in het bezit van 120 lp's met cajun en zydeco maar kan op beurzen tegenwoordig nog amper iets nieuws vinden. Het leuke van dit forum is dat ik namen tegenkom van mensen die ik niet ken terwijl ik al 30 jaar met cajun en zydeco bezig ben en imiddels ook al vier keer in Louisiana ben geweest. Door de cajun en zydeco ken ik een heleboel mensen uit allerlei landen die ik altijd weer op festivals en concerten tegenkom en waarmee ik met een aantal ook buiten die festivals en concerten contact heb. Heb zelfs met vrienden uit Friesland al tweemaal een cajun/zydecoweekend in Friesland georganiseerd en wellicht komt er in 2006 een derde weekend.

    Kortom een nieuwsgierige liefhebber.

  • Yves

    Beste Bob,

    Het ging voornamelijk over 45-toeren plaatjes (voor in de juke-box) van labels zoals Swallow, Kajun, Jin, Lanor, La Louisiane, Bee, etc. Doordat ‘k er een paar keer in redelijke hoeveelheid opgekocht heb, zat ’k met nogal wat dubbele… (een deel ervan heb 'k intussen al kunnen wisselen)

    Cajun-lp's heb ‘k ook nog liggen maar niet zo veel (’k koop meestal cd's) en ook geen dubbele…

    Zelf ben ‘k ook al enkele keren in Cajun Country (o.m. in Lafayette, Mamou, Eunice, Lake Charles) geweest en ’k verlang erg naar de volgende keer, al vrees 'k dat dit niet in de eerst komende jaren zal lukken.

    Ik ben pas iets meer dan een jaar of 10 geleden voor ‘t eerst met Cajun in contact gekomen (ben nu 33). Kort daarop ben ’k tijdens een rondreisje in de Zuidelijke staten voor ‘t eerst in Louisiana geweest en meegenoten van hun “joie de vivre” en heb tijdens diezelfde reis (die ook bestemd was om Rockabilly en Bluegrass te beleven) ook Jimmy C. Newman op de Grand Ole Opry in Nashville gezien (met ook o.m. Bill Monroe, Grandpa Jones, Bill Carlisle, etc.)… Jimmy C Newman is uiteraard niet echt pure cajun te noemen, maar dit is wel degene waardoor ’k via rockabilly (en country) ook bij Cajun terecht gekomen ben…

    'k Hou ook van Zydeco (als het niet te funky of te reggae-achtig is), maar nog meer van Cajun (liefst niet al te modern). ‘k Hou ook erg veel van 50’s Rock'n'Roll-invloeden in Cajun-muziek zoals bv. bij Shirley Bergeron, Adam Hebert, the Touchets, the Sundown Playboys, enz., maar ben iets minder gek van Cajun waar moderne Rock-invloeden in verwerkt zijn, zoals bv. bij Wayne Toups, Mamou, …

    Hou ons zeker op de hoogte over je festivals in Friesland, waarmee 'k je trouwens alvast veel succes toewens!

    Vriendelijke groeten,

    Yves

    http://www.billybop.be/styles/cajuncorner/cajuncorner.htm

    http://www.bigbayoubandits.com

    Bob de Kreek schreef:

    >

    > Beste Yves,

    > Ik ben benieuwd wat voor vinyl jij zou willen uitwisselen. Ik

    > ben zelf in het bezit van 120 lp's met cajun en zydeco maar

    > kan op beurzen tegenwoordig nog amper iets nieuws vinden. Het

    > leuke van dit forum is dat ik namen tegenkom van mensen die

    > ik niet ken terwijl ik al 30 jaar met cajun en zydeco bezig

    > ben en imiddels ook al vier keer in Louisiana ben geweest.

    > Door de cajun en zydeco ken ik een heleboel mensen uit

    > allerlei landen die ik altijd weer op festivals en concerten

    > tegenkom en waarmee ik met een aantal ook buiten die

    > festivals en concerten contact heb. Heb zelfs met vrienden

    > uit Friesland al tweemaal een cajun/zydecoweekend in

    > Friesland georganiseerd en wellicht komt er in 2006 een derde

    > weekend.

    > Kortom een nieuwsgierige liefhebber.

  • henk reijs

    Hallo Bob,

    Ik zou heel graag cajunmuziek op een verzamel cd(s) willen hebben , zeg maar de best off.

    Heb jij voor mij een tip ?

    Gr Henk Reijs