Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Muzikanten

  • Janus

    Zijn er muzikanten die net als ik rondlopen met het idee om iets in deze muzieksoort te gaan doen? Ik wil graag een band opstarten met muzikanten die de cajun en zydecomuziek een warm hart toedragen.

    Regio Zuid-Holland Zuid en omstreken.

    Janus

  • Peter Vroom

    Hoi Janus,

    Ben al wel bezig in een soort mix-band (cajun, blues, country) maar ik merk dat het mij eigenlijk alleen om de cajun gaat (plus zydeco). Ik speel accordeon. Wat wil/doe jij?

    Peter

  • Janus

    Ik speel gitaar…al jaren in diverse bandjes.

    Ik bezoek al jaren het festival in Raamsdonkveer en krijg daar steeds meer het cajunvirus te pakken.

    Cajun en zydeco moet vooropstaan in de nieuwe band, Ook andere nummers, maar dan gespeeld in cajun en zydecostyle moet kunnen. Geen vereiste.

    Plezier in het muziekmaken en repeteren moet voorop staan. En af en toe een optredentje natuurlijk!

  • Ron

    Zet hem op mannen.

    Ik hoop dat jullie snel een band hebben.

  • Janus

    Ja Ron,

    Dat hoop ik ook. Heb jij ook interesse?

    Janus

  • Peter Vroom

    Hoi Janus,

    Nodig: gitarist, accordeonist, violist en dan of triangel/drum en misschien bas. Hoeft voor mij niet zo zwartekousencajun, mag best wat moderner. Ik speel ca. 25 deuntjes, traditioneel cajun. Nauwelijks bandervaring, dus het is voor mij ook een leerschool. Heb je elders al reacties gehad?

    Peter

  • Janus

    Peter,

    Prima, Ik heb nog nergens ge-adverteerd, maar ik zal dit as. weekeinde doen.

    Naast mijn gitaar speel ik ook basgitaar en mondharmonica. Als jij ook wil lobby-en graag. Des te sneller kunnen we aan de slag. Misschien is het goede om alvast e-mail adressen uit te wisselen.

    Jan

  • Ron

    Peter en Janus,

    Twee accordeons wordt een beetje druk en ik speel in een band.

    Twee fiddles kan wel.

    Peter moet overigens wel oppassen met wat hij schrijft, want de

    Cajun Politie staat achter elke boom.

    Voor je het weet heb je een berisping te pakken.

    Op musicform.nl kun je een muzikantenbank vinden.

    http://www.musicfrom.nl/fora/view.php3?bn=forum_muzzymuziek&key=1019237684

    Misschien hebben jullie geluk.

    Kijk uit voor drummers, want voor je het weet staat het vol met potten, pannen en deksels.

  • Janus

    Helaas komen er te weinig reactie's op bovenstaande oproep!

  • Janus

    Helaas komen er te weinig reactie's op deze oproep!

    Misschien wat hulp van mensen die nog muzikanten weten die graag deze muziek spelen?

    Janus