Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

cajunmuziek/groesbeekse notatie

  • Henk

    Wie wil mij helpen aan cajunmuziek, genoteerd zoals bijv. Groesbeekse notatie (cijfers) ?

    Gr Henk

  • Henk

    >

    > Wie wil mij helpen aan cajunmuziek, genoteerd zoals bijv.

    > Groesbeekse notatie (cijfers) ?

    > Gr Henk

  • gijs

    Je kunt beter een instructie dvd aanschaffen zodat je ook hoort wat je ziet. Daar hoor ik positieve geluiden over. ( ik heb er zelf geen), moet je aan Ron vragen wat de beste is)

    Verder is er het boek en cd/bandje van Eric Martin met een duidelijke tablatuur (lijkt geloof ik wel op de Groesbeekse, maar ik speel al lang niet meer “groesbeeks”). Dat heb ik zelf, maar ik vond het een monsterlijk gebeuren. Pas na enkele jaren begin ik er vat op te krijgen, en dat komt door de manier van spelen (teveel nootjes ineens).

    Gijs

  • Ron van Doorneveld

    Henk,

    Kon je iets met Colinda ?

    Het boekje van Eric Martin is ook te doen.

    Om te beginnen zijn de DVD's van Dirk Powell zeer geschikt.

  • peter

    Ik zou niet vasthouden aan notatie maar op het gehoor gaan spelen. Je moet deze muziek volgens mij niet te veel willen ontleden. In het begin is het even handig om het instrument te leren kennen, maar daarna gewoon veel luister-uren maken en proberen. Wat erg helpt is een instructie-dvd, zoals van Dirk Powell en (als je al wat verder bent) Wilson Savoy. Steve Riley's instructie-dvd is eigenlijk niet veel meer dan een serie langzaam gespeelde deuntjes. Beetje makkelijk van Steve, als ik eerlijk ben.

  • ron van Doorneveld

    Helemaal mee eens Peter.

    De DVD's van Steve Riley zijn vooral handig als je die nummers wil spelen.

    Met de kennis die ik heb opgedaan van de Dirk dvd's, kan ik wel stukjes uit de nummers van Steve Riley weer gebruiken. Dat hoop ik tenmiste.